Talentplatform ProUnity wint raamcontract met Smals van 93 miljoen euro

Het snelst groeiende HR Tech-bedrijf van België verlengt zijn samenwerking met Smals voor een tweede periode van vier jaar

Het rekruteringsplatform van ProUnity, het snelst groeiende HR Tech-bedrijf van België, blijft aan populariteit winnen. Na een intensieve aanbestedingsprocedure koos Smals opnieuw ProUnity als partner voor het vinden en beheren van extern talent. De totale waarde van het raamcontract bedraagt 93 miljoen euro.

ProUnity zal vier jaar lang via zijn ruime talentpool extern talent helpen aantrekken voor de ICT-dienstenorganisatie van Belgische publieke instellingen én voor zijn leden. Met deze toewijzing bevestigt Smals zijn vertrouwen in ProUnity, dat in 2017 ook al de vorige aanbesteding won. Ondertussen bundelt het platform al zo’n 10.000 freelancers en 1.000 servicebedrijven, die hun experts aanbieden aan de beste prijzen.

David Muyldermans, CEO van ProUnity.
“Ik ben enorm trots op ons team,” zegt David Muyldermans, CEO van ProUnity. “Snel en vlot extern toptalent vinden en beheren is onze passie; het vertrouwen van onze groeiende groep klanten bewijst dat het werkt! De mooie samenwerking met Smals en zijn leden kan nu verder uitgediept worden; en dat is fantastisch!”

De beste talenten aan de beste prijs

In de snel veranderende arbeidsmarkt wordt het vinden en vlot beheren van externe medewerkers alsmaar belangrijker. Experts geven aan dat talentschaarste het hele decennium lang een uitdaging blijft. In de meeste gevallen vinden de klanten van ProUnity de gepaste externe medewerker binnen 24 uur, en bieden er zich zo’n 20 gepaste kandidaten aan. Ook het complexe beheer van het inhuurproces en de samenwerking verloopt eenvoudiger. Naast handige instrumenten voor selectie, contractbeheer, tijdsregistratie en facturatie biedt ProUnity praktische tools voor controle van budgetten, delen van informatie en rapportering.

Christophe Stoquart, Directeur Aankoop en Logistiek bij Smals: ““Wij zoeken zeer regelmatig mensen met terreinervaring en kennis van actuele technologie. Dat vraagt een breed en flexibel aanbod. ProUnity bevestigt zijn waarde voor ons als kanaal om snel de weg te vinden naar de juiste expertise. Hun ruime talentpool en krachtige managementtools voor het beheer van externe medewerkers zijn van goudwaarde voor ons én onze leden.”

Een complexe uitdaging

Smals zocht met deze aanbesteding een betrouwbare en efficiënte Managed Service Provider (MSP) die gepaste ICT-expertise kon leveren voor de vele projecten van zijn teams en die van zijn leden. Naast prijs en prijsbeleid beoordeelde Smals de administratieve en commerciële voorwaarden, de kwaliteit van de integratie, methodologie en werking van het platform. ProUnity overtuigde door aan te tonen dat het snel allerlei gepaste profielen kan aanbieden en deze vlot helpt beheren op zijn performant platform. Voor 99,8% van de aanvragen vindt de klant de gezochte externe medewerker.

Smals bundelt meer dan 100 leden, die ook van het platform gebruik kunnen maken, wat de opdracht extra complexiteit en gewicht geeft. Tot de huidige klanten van ProUnity behoren het Federaal Parlement, Federale overheidsdiensten van Financiën, Justitie, Binnenlandse Zaken, en Ontwikkelingssamenwerking, De Waalse overheid, en ook het RIZIV, de RVA, Forem, Actiris, de Federale Politie en het Centrum voor Cyber Security.

Over Smals

Smals vzw is de ICT-organisatie van de Belgische sociale zekerheid en gezondheidszorg die haar diensten aan kostprijs levert aan de aangesloten publieke en parastatale instellingen. Dankzij haar diepgaande technologische expertise, inzicht in de werkprocessen van haar leden en wederzijdse schaalvoordelen levert Smals nieuwe toepassingen en omkaderende diensten met een hoge toegevoegde waarde. Al meer dan 80 jaar is Smals een pionier in de toepassing van informatietechnologie ten behoeve van de Belgische burgers en bedrijven.
www.smals.be

Luc Malcorps PR Contact, ProUnity

Over ProUnity

Als pionier in digitale HR-oplossingen brengt ProUnity sinds 2015 een unieke ijzersterke combinatie van een open marktplaats, eigen VMS-platform en MSP op maat.

Ruim 30 grote klanten vinden via de business-to-talent-matchmaker tot 5 keer sneller extern toptalent aan de juiste prijs. Voor elke job melden zich binnen 24 uur zo’n 20 gepaste kandidaten uit de talentpool met 1.000 dienstverleners en 10.000 freelancers. Dankzij het workforce platform met advies op maat sparen klanten ook sterk op hun kosten, werken ze veel transparanter én tot 20% efficiënter. Geen wonder dat ProUnity in 2020 de Deloitte Technology Fast 50 won als snelste IT-groeier in de markt.

ProUnity
Roger Vandendriesschelaan 18 B04